Critics in English - auf Deutsch

Written about Johnny´s last Album "Il Purgatorio"

Starst like a hammer blow. And an album like a storm through saturated aesthetic weav. The trio´s music is formed as as a trip through the hell always eager to provoce as passing by making the listener to smile.
Stereoplay, Ralf Dombrowski, 4/2014

In the course of "Il Purgatorio" the trio is meeting with old friends at every corner, reminicenses of sounds from the earthly parallel world, rootsy guitarriffs, evil dissonances, feedbacks, fat rhythms with nasty traps, harmonies with stings, melodies with break points. And the harmony of various aspects is so beautiful and bewitching that we can´t recommend a life without sins.
Jazzthing, Stefan Hentz, 2/2014


The berliner trio is taking the listener on ride through the hell, it sounds foreboding, frightening, (to make somebody shy), (drive some one in the corner) and always exciting. The compositions give specifics to the route, the liner notes work as a compass…. how the three interact is magnificient and has actually nothing to to with the pictures of Bosch. If you think of the musical, the folter instruments of the trio don´t hurt in any way.
Jazzthetik, Angela Ballhorn, 3/2014

"absolutely impassive mix from Zappa, Mingus, electronic music, Rock, Jazz and god knows what else. Audio-drama of 11 steps for these still-wild fantasy-master of trio. Tongue-in-cheel audio drama between suggestively repeated Heavy-Metal-Motives ("Step up the tower"), Basement-Rock ("Cyber crusade"), Anarchist amateur rock ("Happy song"), futurististic Minimalism ("Il purgatorio" ),  à la Sixties ("Carlo Gesualdo "), Satire-Soundtrack ("Cash Flow") to cats paws: Moderne ("Devil dance") and in the end - "Laying hands on Hans Hansson" - fantasticly placed quality farce over "Sentimental Journey" somewhere between C&W and titchy Swing-Nostalgy. Creatiteve humour. To be twittered. And just again just really good, well rooted and musically and technically only apparently easy to do.
Jazzpodium, Alexander Schmitz, 4/2014


Auf Deutsch:

"...absolut ungerührter Mix aus Zappa, Mingus, Elektronik, Rock, Jazz und wer weiß was sonst noch alles ist. Ein Hör-Spiel. Das sind diese elf Etappen für die drei wildgebliebenen Trio-Phantasten. Ein tongue-in-cheek-Hörspiel zwischen suggestiv wiederholten Heavy-Metal-Motiven ("Step up the tower"), Kohlenkeller-Rock ("Cyber crusade"), Anarcho- und Anfänger-Gefingere ("Happy song"), futuristischem Minimalismus ("Il purgatorio" ), Zehenspitzen-Krimimusik à la Sixties ("Carlo Gesualdo "), Satire-Soundtrack ("Cash Flow") bis hin zu Katzentatzen: Moderne ("Devil dance") und schließlich - "Laying hands on Hans Hansson" - einer glänzend platzierten Edelposse über "Sentimental Journey" irgendwo zwischen C&W und extrahöhenfipsig justierter Swing-Nostalgie. Kreativ-Irrwitz. Zum Piepen. Und einfach wieder richtig gut, bestens geerdet und musikalisch wie technisch nur scheinbar lässig aus den Ärmeln geschlenkert."
Jazzpodium, Alexander Schmitz, 4/2014 


"höllisch spannende Stories..Irrwitzig grandios!"
Hifi and Records 2/2014, Sven Thielmann

Auf der Reise dahin geht das Berliner Trio mit seinen Zuhörern aber wirklich durch die Hölle, es klingt bedrückend, unheimlich, einschüchternd, in die Enge treibend und immer spannend. Die Kompositionen geben genau die Orte der Reiseroute an, die dem Zuhörer in den Liner Notes als Kompass an die Hand gegeben werden. … wie die drei zusammenspielen, das ist großartig und hat eigentlich nichts mit den Bildern von Bosch zu tun. Wird man mal an die musikalische Hölle erinnert, dann tun die "Foltergerätschaften" aka Musikinstrumente des Trios allerdings in keiner Weise weh.
Jazzthetik, Angela Ballhorn, 3/2014

Im Verlauf von "Il Purgatorio" trifft das Trio an jeder Ecke auf alte Bekannte, vertraute Sounds aus der irdischen Parallelwelt: erdenschwere Bluesgitarrenriffs, arge Dissonanzen, Rückkopplungen, fetzige Rhythmen mit üblen Stolperfallen, Harmonien mit Stachel, Melodien mit Bruchstelle - so etwa. Und der Zusammenklang dieser disparaten Soundelemente ist so schön und betörend, dass wir von einem sündenfreien Leben dringend abraten."

Jazzthing, Stefan Hentz, 2/2014